Aktualności


2021-02-23: ZALECENIA BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

PRZYKŁADOWE ZALECENIA BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

  1. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall).
  2. Regularnie aktualizuj system operacyjny, przeglądarkę oraz oprogramowanie na komputerze, przy użyciu którego korzystasz z bankowości elektronicznej.
  3. Używaj oprogramowania z legalnego źródła. Oprogramowanie ściągane z Internetu może być zmodyfikowane przez hakerów.
  4. Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu. Staraj się, aby było ono trudne do rozszyfrowania. Hasło powinno składać się co najmniej z ośmiu znaków, zawierać małe i wielkie litery, cyfry oraz może zawierać znaki specjalne, a zalecane jest, aby poziom skomplikowania hasła był jeszcze większy.  HASŁEM NIE POWINNY BYĆ NIGDY NUMERY Z RÓŻNYCH EWIDENCJI!
  5. Dostęp do hasła powinna mieć wyłącznie osoba, której dane hasło dotyczy. Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
  6. Identyfikator należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji.
  7. Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.  
  8. Nie zezwalaj przeglądarce internetowej na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach.
  9. Zawsze sprawdzaj numer rachunku odbiorcy, gdy kopiujesz dane do przelewu. Złośliwe oprogramowanie może spowodować, że wkleisz numer rachunku przestępcy. Najlepiej, aby numer był wprowadzany ręcznie.
  10. Ustal bezpieczne limity transakcyjne dla przelewów internetowych.
  11. Konto internetowe najlepiej obsługiwać w domu i na własnym sprzęcie komputerowym. Przy korzystaniu z bankowości internetowej unikaj miejsc z komputerami i niezabezpieczonymi sieciami Wi-Fi, do których dostęp ma wiele osób (np. kawiarenki internetowe, kina, restauracje, punkty publicznego dostępu).
  12. Nie otwieraj wiadomości i załączników nieznanego pochodzenia, gdyż mogą one zawierać wirusy i złośliwe oprogramowanie pozwalające przestępcom na szpiegowanie Twoich działań.
  13. Logując się na stronę bankowości internetowej weryfikuj poprawność adresu oraz sprawdzaj, czy połączenie jest szyfrowane (świadczy o tym adres witryny rozpoczynający się od „https://” oraz symbol zamkniętej kłódki). Zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki.
  14. Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlanych przez przeglądarkę. W przypadku jakiegokolwiek podejrzenia lepiej zrezygnuj z autoryzacji transakcji.
  15. Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
  16. Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
  17. Nie wchodź na stronę logowania do Banku korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku.
  18. Nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji – Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną.
  19. Bank nie wysyła wiadomości e-mail zawierających linki do logowania do serwisu transakcyjnego (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu),
  20. Bank nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty, telekodu).
  21. Bank nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego. Bank nie prosi o wykonanie przelewów testowych.
  22. Bank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania,
  23. Naklejki z kodami QR na bankomatach  - należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia. Bank nie umieszcza takich informacji na bankomatach.

Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego, bądź otrzymana z Banku wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z obsługą Banku.

2021-02-02: Świadczenia 500 plus

Uprzejmie informujemy, że nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus mozna już składać poprzez systemach bankowości elektronicznej.
Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice dzieci, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany. Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na czas od 1 czerwca 2021 do 1 maja 2022 roku. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek. W związku z tym, w przypadku kiedy wniosek składany jest drogą elektroniczną, dostępne są do wyboru dwa okresy świadczeniowe:
od 1 lipca 2019 r. do 31 maja 2021 r. (obecnie trwający okres świadczeniowy)
od 1 czerwca 2021 do 31 maja 2022 r. (nowy okres świadczeniowy)

Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 zależy od tego, kiedy złożony zostanie wniosek:
Jeśli wniosek zostanie złożony do 30 kwietnia, wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca;
Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 maja spowoduje, wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca;
Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 30 czerwca, wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia;
Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 lipca, wypłata świadczenia nastąpi do 30 września

Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od maja 2021 r. (koniec obecnego okresu świadczeniowego). Natomiast osoby, którzy wyślą wniosek od 1 lipca, nie dostaną wyrównania za maj.

2021-01-21: Tarsza Finansowa PFR 2.0

Przypominamy, iż w przypadku, gdy wniosek o subwencję składa w imieniu firmy osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, należy dodatkowo, przy składaniu wniosku o subwencję finansową złożyć Pełnomocnictwo. Jednocześnie należy pamiętać, że Pełnomocnictwo można jedynie opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Firma prowadząca działalność w formie spółki cywilnej musi zawsze dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wspólników.
 

W/w pełnomocnictwo musi być dołączone do wniosku o subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0

2021-01-20: Poszukujemy pracownika na stanowisko: Analityka Kredytowego

Bank Spółdzielczy w Pawłowicach poszukuje kandydata  na stanowisko:  Analityk Kredytowy

Główne zadania:

  • gromadzenie i kompletowanie dokumentacji kredytowej,
  • analiza proponowanych zabezpieczeń i badanie zdolności kredytowej firm, przedstawianie propozycji w zakresie decyzji kredytowych,
  • monitorowanie sytuacji ekonomiczno - finansowej klientów w trakcie kredytowania,
  • analiza portfelowa aktywów, głównie obliga kredytowego w Banku.

Wymagania:

  • wykształcenie min. średnie, wyższe - preferowane z dziedziny ekonomii, bankowości, finansów, matematyki finansowej,
  • znajomość programu MS Excel,
  • podstawowa wiedza z zakresu produktów bankowych oraz rynku finansowego,
  • umiejętność analitycznego myślenia, dobrej organizacji czasu pracy, współpracy w zespole.

Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w pracy na stanowisku analityka w obszarze bankowości, finansów, biznes planu, opłacalności i efektywności inwestycji, kondycji finansowej i potencjału podmiotów gospodarczych.

Zainteresowanych prosimy o dostarczenie  dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny ) osobiście do Centrali Banku – Pawłowice, ul. Zjednoczenia 62B lub na adres email:  gskora@bspawlowice.pl

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata do pracy (pobierz)

2021-01-15: Tarcza Finansowa PFR 2.0
Miło jest nam Państwa poinformować, iż Bank Spółdzielczy w Pawłowicach udostępnił Klientom składanie wniosków  o subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w bankowości elektronicznej EBO eBank OnLIne.
 
Jest kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrożony przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finanowej w związku z epidemią koronawirusa.
 
 
 
Ogólne informacje Tarcza Finansowa PFR 2.0 (pobierz)
 
Tarcza Finansowa PFR 2.0  Mikrofirma (pobierz)
 
Tarcza Finansowa PFR 2.0  MŚP (pobierz)
 
Lista PKD dotycząca Tarczy Finansowej PFR 2.0 (pobierz)
 
 
 
 
2021-01-12: EBO Mobile Pro

Dostępna jest już nowoczesna i intuicyjna bankowość mobilna EBO Mobile Pro BS Pawłowice. Nowa bankowość  mobilna pozwala na zarządzanie produktami bankowymi z poziomu urządzenia mobilnego, gdziekolwiek jesteś, w dowolnym momencie zapewniając najwyższy komfort użytkownika.

Zalety bankowości mobilnej EBO Mobile Pro:

  • nieograniczony dostęp do środków,
  • szybki dostęp do produktów bankowych,
  • regularna kontrola swoich wydatków,
  • powiadomienia o nadejściu przelewu, zwrocie gotówki,
  • dostęp do różnych produktów Banku,
  • obsługa Klientów biznesowych,
  • dostęp do komunikatów Banku,
  • bezpieczne logowanie przy pomocy: PIN-u, odcisku palca lub Face ID,
  • dostęp do listy bankomatów,
  • gwarancja bezpieczeństwa.

Serdecznie zapraszamy do korzystania z EBO Mobile Pro.

W chwili obecnej  EBO Mobile PRO jest dostępne dla systemu Android. Dla systemu IOS oraz Huawei bankowośc mobilna dostępna będzie w późnieszym terminie.

2021-01-04: Zmiany w usłudze 3D Secure

Uprzejmie przypominamy, że od stycznia 2021r. wchodzi w życie zmiana przepisów prawa, która wymusza modyfikację usługi 3D Secure. Obecnie funkcjonująca wersja 3D Secure została dostosowana tak, aby spełnić wymogi dotyczące silnego uwierzytelnienia wynikające z Dyrektywy PSD2.

Silne uwierzytelnienie zostało spełnione poprzez dodanie do obecnie funkcjonującego jednorazowego kodu przesyłanego w formie SMS, drugiego obowiązującego zabezpieczenia w postaci kodu PIN dedykowanego dla usługi 3D Secure.

W załączeniu instrukcja dodawania PIN-u w kartosferze oraz uwierzytelnienie transakcji.

2020-12-31: Informacja

Informacja w sprawie brexitu

Dnia 1 stycznia 2021 r. skończy się okres przejściowy związany z brexitem. Od 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania nie będzie państwem członkowskim Unii Europejskiej. Obecnie negocjowana jest umowa o przyszłych stosunkach między UE i Wielką Brytanią. Niezależnie od faktu, czy umowa określająca ramy przyszłych stosunków Wielka Brytania - UE zostanie zawarta czy nie, od 1 stycznia 2021 r.

  •     Wielka Brytania będzie państwem trzecim (nie będzie państwem członkowskim UE),
  •     Wielka Brytania nie będzie częścią Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Konsekwencją ww. procesu będą m.in. zmiany w korzystaniu z usług bankowych, które ze względu na swój transgraniczny charakter mogłyby być powiązanie z Wielką Brytanią.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią komunikatu.

2020-12-31: OPROCENTOWANIE

Aktualna stawka bazowa WIBOR 3M stosowana w okresie 01.01.2021r.-31.03.2021r. przy ustalaniu oprocentowania kredytów wynosi 0.21%
Aktualna stawka bazowa stopy redyskonta weksli stosowana przy ustalaniu oprocentowania kredytów wynosi 0.11%

Stawki oprocentowania kredytów przeterminowanych:
dla kredytów udzielonych do dnia 31.12.2015 r. - czterokrotność stopy kredytu lombardowego NBP tj.2,0% w stosunku rocznym.
dla kredytów udzielonych od dnia 01.01.2016 r. - dwukrotność odsetek ustawowych za opóźnienie tj.11,2% w stosunku rocznym.

2020-11-30: Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju

KOMUNIKAT

Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

  • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
  • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

Należy pamiętać, że:

  1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
  2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

  1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:  za pośrednictwem bankowości elektronicznej wchodząc na dedykowany Wniosek-usługa dostępna po 1 grudnia 2020r.,
  2. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:     osobiście w placówce Banku,

Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

 

UWAGA !!!!
Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Wniosek Umocowanie i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r.