Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Bezpieczna bankowość elektroniczna

Bezpieczna bankowość elektroniczna

Jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej:

  • bądź świadomym użytkownikiem Internetu - nie wchodź na podejrzane, nieznane strony www, nie pobieraj żadnych plików ani załączników mailowych, których pochodzenia i zawartości nie jesteś pewny, nie pobieraj i nie instaluj aplikacji z nieautoryzowanych źródeł,
  • korzystaj z aktualnego oprogramowania antywirusowego,
  • używaj firewall - zapory sieciowej blokującej niepowołany dostęp do komputera, sieci komputerowej lub serwera,
  • nigdy nie wyłączaj programów antywirusowych podczas pracy w Internecie,
  • nie zapisuj hasła i loginu do bankowości elektronicznej,
  • nie przesyłaj mailem żadnych danych osobowych typu hasła, numery kart kredytowych, itp
  • nie stosuj łatwych do odgadnięcia haseł - niech to bedzie kombinacja liter i cyfr,
  • natychmiast zmień hasło jeżeli podejrzewasz, że ktoś mógł je poznać,
  • nie używaj tego samego hasła do bankowości elektronicznej jak w innych aplikacjach,
  • podczas logowania do bankowości elektronicznej sprawdź czy adres strony jest poprzedzony pięcioma literami "https",
  • nie udostępniaj danych do logowania (login i hasło) - takie informacje zawsze powinieneś zachować dla siebie - Bank nigdy nie poprosi Cię o ich weryfikację,
  • podawaj nazwę użytkownika oraz hasło wyłącznie podczas logowania przez stronę internetową Banku, który zarządza Twoim rachunkiem,
  • unikaj przeklejania numerów rachunków (czyli używania funkcji: kopiuj/wklej, ctrl+c/ctrl+v, ctrl+insert/shift+insert), zalecane jest ich ręczne wpisywanie do zleceń w systemie bankowości internetowej albo uważna kontrola wklejanego numeru i porównanie tego numeru z oryginalnym kopiowanym numerem rachunku,
  • nie przechowuj narzędzi autoryzacyjnych w miejscach w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć,
  • Bank nie poprosi Cię o potwierdzenie operacji, których nie zlecałeś. Jeśli otrzymasz prośbę o autoryzację np. zmiany formatu, jego rachunku lub innych działań z inicjatywy Banku - nie odpowiadaj na nie. Kody służą do potwierdzania samodzielnie złożonych przez Klienta dyspozycji (np:przelewu),
  • nie odpowiadaj na wiadomości mailowe w których proszą Cię o ujawnienie czy zweryfikowanie Twoich danych osobowych, informacji dotyczących numeru konta, karty czy kodów jednorazowych,
  • pamiętaj, że system nigdy nie poprosi o podanie kilku kodów z karty kodów jednocześnie. Jeden kod jednorazowy służy do potwierdzenia jednej dyspozycji,
  • korzystając z bankowości elektronicznej używaj własnego komputera, nie rób tego nigdy na komputerach publicznych (np:kawiarenki internetowe),
  • nie wchodź na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku,
  • na bieżąco aktualizuj system operacyjny (Windows) oraz szczególnie narażone na ataki hakerskie oprogramowania, takie jak: przeglądarki internetowe, java, flash player oraz oprogramowanie do obsługi plików pdf,
  • instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze zachowaj szczególną ostrożność, a w szczególności nie instaluj, nie uruchamiaj oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych,
  • za każdym razem gdy korzystasz z bankowości elektronicznej, a odchodzisz od komputera wyloguj się,
  • upewnij się, że poprawnie wylogowałeś się po zakończeniu działań na swoim rachunku poprzez opcję "wyloguj się".

Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow

Jeśli zauważysz jakąś nieprawidłowość podczas korzystania z bankowości elektronicznej przerwij logowanie i natychmiast poinformuj telefonicznie o tym Bank 324722320.

Możesz zablokować dostęp do bankowości elektronicznej dzwoniąc do Banku pod numer 324722320 oraz pisząc wniosek mail-em na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.